fbpx

Kieruj marketing do konkretnych odbiorców!

Prowadząc konsultacje z przedsiębiorcami, zawsze na początek zadaję im to samo pytanie.
„Do kogo adresujesz swój marketing?”
Bardzo często w odpowiedzi słyszymy, że „do wszystkich”.

Takie podejście jest skazane na porażkę.

To tak jakby łowić ryby w jeziorze bez przynęty, na sieć o bardzo szerokich oczkach. Teoretycznie jest szansa, że coś do niej wpadnie, ale nie jest to najbardziej skuteczna metoda połowu.

Znacznie lepiej jest wyposażyć się w odpowiednią przynętę, która przyciągnie konkretny rodzaj ryb. Nie potrzebujemy już wtedy całej sieci bo wystarczy nam wędka.

Reklama adresowana do wszystkich ma bardzo małą skuteczność, a jest bardzo kosztochłonna. Trudno się dziwić bo przecież docieramy w ten sposób z naszym komunikatem do wielu osób, których on zupełnie nie interesuje.

Adresując reklamę do konkretnej grupy ludzi jej skuteczność będzie znacznie wyższa, a potrzebne nakłady finansowe na dotarcie do właściwych odbiorców o wiele niższe.

Do kogo jednak kierować marketing?

Każdy musi sobie na to pytanie odpowiedzieć sam. Nie jest to jednak tak trudne, jak mogłoby się początkowo wydawać. Na początek wystarczy, że dobrze się zastanowisz nad tym, kto może być najbardziej zainteresowany Twoim produktem czy usługą. Im węższa będzie to grupa, im bardziej szczegółowo uda Ci się ją określić, tym łatwiej, skuteczniej, szybciej i taniej do niej dotrzesz.

Kiedy już wiesz do kogo chcesz dotrzeć, potrzebujesz  jeszcze zweryfikować gdzie można tę grupę spotkać (zarówno na żywo, jak i w Internecie) i zastanowić się, jaka forma dotarcia do niej będzie najkrótsza, najmniej problemowa i najtańsza.

Potem wystarczy dopasować komunikat do odbiorcy, tak aby był dla niego ciekawy i zrozumiały. To już jednak temat na kolejny wpis.

Mariusz Malicki

Nie wiesz do kogo kierować swoje działania marketingowe, aby były najbardziej skuteczne?
Skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy Ci to określić.